COVID-19 Salgını Sebebiyle Lisansüstü Süreçler ve Kayıt Dondurma Hakkında Duyuru
http://www.fbe.yildiz.edu.tr/
Lisansüstü öğrencilerimizin kayıt dondurma ve diğer Lisansüstü süreçler için FBE'nin sayfasındaki güncel duyuru ve bilgilendirmeleri takip etmesi gerekmektedir. Duyuru ve bilgilendirmeler güncellenmektedir.
http://www.fbe.yildiz.edu.tr/
Kayıt dondurma süreçleri Fen Bilimleri Enstitüsü tarafından yürütülmektedir.
COVID-19 küresel salgını nedeniyle ikametgahlarına dönen öğrencilerimizin, bulundukları yerlerde internet erişimi, bilgisayar temini vb. olanakları sağlamakta zorlanabilecekleri öngörüldüğünden, uzaktan eğitimle devam edemedikleri dersler nedeniyle mağduriyet yaşamamaları için 31.03.2020 tarihli ve 75850160-104.01.02.04-E.24625 sayılı Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı yazısına istinaden tüm lisansüstü öğrencilerimiz, 2019-2020 Bahar dönemi için 24.04.2020 mesai bitimine kadar kayıt dondurma talebinde bulunabilirler. (Kayıt dondurulan dönem azami süreden sayılmayacaktır.)
Kayıt Dondurma Başvurusu Nasıl Yapılır?
Başvuru dilekçeleri fiziksel ortamda alınmayacak olup lisansustu.yildiz.edu.tr adresinden başvurular alınacaktır. Talep için şifre ve kullanıcı adı ile sisteme giriş yaptıktan sonra sol üst köşede yer alan mesaj sembolü kısmından, mesaj kategorisi olarak “COVID-19 Salgını Sebebi ile Kayıt Dondurma Talep Dilekçesi Yükleme” seçeneğini seçin. İlgili mesaj metnine kayıt dondurmak istediğinizi belirterek “Yeni Ek Ekleme” kısmından kayıt dondurma talebinizin yer aldığı imzalı ve tarihli dilekçenizi yükleyiniz (Kayıt Dondurma Örnek Talep Dilekçesi için tıklayınız.). Dilekçenizde COVID-19 salgını sebebi ile kayıt dondurmak istediğinizi, öğrenci numaranızı, ad, soyad, program ve iletişim bilgilerinizi mutlaka belirtiniz. Başvuru son tarihi olan 24.04.2020 tarihinden sonra yapılan başvurular kabul edilmeyecektir.
Kayıt dondurma talep dilekçesi vermek istemeyen öğrencilerimizin süreçleri aşağıdaki şekilde ilerleyecektir:
- Doktora yeterlik sözlü sınavları haziran ayına ertelenmiştir. Haziran ayında ilgili süreç tekrar değerlendirilerek gerektiğinde doktora sözlü sınavların dijital yöntem ile yapılmasına karar verilebilecektir. 2019-2020 Bahar döneminde Doktora yeterlik yazılı sınavdan başarılı olmuş olan öğrencilerimiz bu dönem kayıt dondurma talebinde bulundukları takdirde 2020-2021 Güz Döneminde sadece doktora yeterlik sözlü sınavına gireceklerdir. Yeterlik Yazılı sınavdan başarısız olan öğrencilerimiz ise kayıt dondurma talebi yapmaları durumunda ise 2020-2021 Güz Döneminde yazılı sınav aşamasından başlayarak tekrar doktora yeterlik sınavına gireceklerdir.
- Doktora tez öneri sınavına girmesi gereken öğrencilerimizin tez öneri toplantı tarihleri de Haziran ayına ertelenmiştir. Haziran ayında ilgili süreç tekrar değerlendirilerek gerektiğinde doktora tez öneri sınavların dijital yöntem ile yapılmasına karar verilebilecektir.
- Tez izleme komite toplantıları Mayıs ayında yapılmayarak Haziran ayına ertelenmiştir. Haziran ayında ilgili süreç tekrar değerlendirilerek gerektiğinde doktora tez izleme toplantılarının dijital yöntem ile yapılmasına karar verilebilecektir.
- 10 Nisan tarihindeki mezuniyet başvurumuz kaldırılmış olup mezuniyet başvuruları 18 Mayıs tarihinde lisansustu.yildiz.edu.tr adresinden alınacaktır. 2020-2021 Güz Dönemi lisansüstü kayıt takviminde güncelleme yapılacak olup 18 Mayıs tarihinde mezuniyet başvurusu yapacak olan öğrencilerimiz doktora kayıtlarından önce mezun olabileceklerdir. Mezuniyet süreçlerinin nasıl yürütüleceği mezuniyet başvuru sonrasında ayrıca duyurulacaktır.
- 2020-2021 Lisansüstü başvuru ve kayıt takvimimiz ileri bir tarihe alınacak olup WEB adresimizden bu konudaki duyuruları takip ediniz.
- Tez savunma sınavından başarılı olmuş olan öğrencilerimizin ciltli tez teslimleri için mevzuatta belirtilen süreler Haziran aynına kadar durdurulmuştur. Ancak ilgili öğrenciler tez teslim yapmak isterlerse danışmanlarının onayını almak şartıyla tezlerini teslim edebilirler. Tez teslim öncesinde tez şablon kontrolü Enstitümüz araştırma görevlileri tarafından dijital ortamda yapılacaktır. Bez Ciltli bastırmak istediğiniz tezin *.pdf formatını randevu almış olduğunuz araştırma görevlilerine mail ortamında göndermeniz gerekmektedir. Kontrol sonrasında görevli personelimiz sizlere düzeltme yapılacak kısımları iletecektir. Not: Bu süreçte tez kontrol randevusu yalnızca FBE asistanları tarafından verilecektir. NOT: lisasnsustu.yildiz.edu.tr adresinden mezuniyet başvurusu yapmış olan ve mezuniyet süreçleri devam eden (tez savunma, uzatma sonrası tez savunma, tez teslimi, vb.) öğrencilerimizin mezuniyet süreçleri için işleyen mevzuatta belirtilmiş süreler COVID-19 salgını sebebi ile durdurulmuştur. COVD-19 salgını sebebiyle durdurulmuş olan süreler lisansustu.yildiz.edu.tr sisteminde yer alan mezuniyet süreçlerinize henüz işlenmemiş ise sistem tarafından otomatik olarak gönderilmekte olan e-mail hatırlatmalarını dikkate almayınız.
- Kayıt dondurma talebi yapmamış olan ve 18 Mayıs 2020 tarihinde mezuniyet başvurusunda bulunacak olan Yüksek Lisans öğrencilerimizden yayın şartı olarak konferans/sempozyum katılım belgesi yerine tezinden çıkan bilimsel çalışmanın kabul belgesi yeterli olacaktır. 30 Haziran 2020 tarihinden önce düzenlenecek olan bir konferansa/sempozyuma bildirisini göndermiş ancak kabul belgesini alamadan konferans ertelenmiş veya iptal edilmiş ise ilgili konferansa bildirisini gönderdiğini ispatlayan doküman ile de mezuniyet başvurusu yapabilirler. Bir konferansa ya da sempozyuma teziyle ilgili bildiri göndermiş ancak kabul belgesine alamadan ilgili bilimsel etkinlik ertelenmiş veya iptal edilmiş öğrenciler hakkında ise Enstitü Yönetim Kurulu ayrıca bir değerlendirme süreci yürütecektir. Her iki durum için başvuru esnasında durumu anlatan bir dilekçe ve ekinde Bildiri Kabul Metni/Bildiri Teslim Edildi yazısı, ilgili konferansın iptal edildiğini ya da ertelendiğini belirten duyuruyu ya da ekran görüntüsünü dilekçelerine ekleyerek sisteme yüklemelidirler. Yukarıda belirtilen durumların kabul edilebilmesi için ilgili konferansların ertelenme veya iptal olmadan önceki düzenlenme tarihi en geç 30 Haziran 2020 olmalıdır.
- 2019-2020 Bahar dönemi için Erasmus kapsamında yurt dışında bulunmuş ve salgın sebebi ile ülkeye dönüş yapmış olan öğrencilerimiz 2019-2020 bahar dönemi ERASMUS feragat dilekçelerini (döndükleri tarihi belirterek) ERASMUS Koordinatörlüğüne iletmeleri gerekmektedir. Ayrıca 2019-2020 bahar dönemi kayıt dondurma dilekçelerini 19.04.2020 tarihine kadar lisansustu.yildiz.edu.tr adresine yükleyebilirler.
Covid-19 Salgını süresince Enstitümüze e-posta/mesaj göndermek için tıklayınız.
Ayrıca, sorularınızı ve sorunlarınızı fbe-lu@yildiz.edu.tr adresine iletebilirsiniz.
Not: Öğrencilerimizin kurumsal e-postalarını aktif hale getirmeleri veya şifrelerini unutmuş iseler yeni şifre alabilmeleri için ogr-posta@yildiz.edu.tr e-posta adresine "Adı ve Soyadı/Öğrenci Numarası/T.C. Kimlik Numarası/Kullanıcı Adı" şeklinde yazmaları ve T.C. Kimlik Kartı ya da Öğrenci Kimlik Kartınızın ön yüzünü tarayıp ekleyerek "Öğrenci e-posta şifre sıfırlaması" başlığıyla göndermeleri yeterli olacaktır. Eğer eposta sistemine daha önce giriş yapmadıysanız (özellikle yüksek lisans ve doktora öğrencileri), http://mail.office365.com adresine giriş yapınız ve 'E-posta veya telefon' alanına "kullanıcıadı"@std.yildiz.edu.tr ve 'Parola' alanına GSIS sisteminde kullanmış olduğunuz parolanızın sonuna "!9" (ünlem işareti ve dokuz rakamı) ekleyerek giriş yapmayı deneyiniz. Kurumsal öğrenci eposta hesabınızın kullanıcı adı GSIS sisteminde kullanmış olduğunuz kullanıcı adıdır. Eğer bu işlem işe yaramazsa, yukarıdaki adrese e-mail gönderiniz.